Oorspronkelijk geplaatst door madsekci
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
{HOW TO} Velgen schoonmaken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik kuis de mijne gewoon met autoshampoo, niks aggresief...wel telkens inspuiten met siliconenspray achteraf... en terug eventjes met een zachte doek om het teveel aan siliconen eraf te halen... perfect resultaat.. blijven nieuw2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
nop , zeker niet , daarom ook wel dat je ze moet opblinken met een zachte vod..en dan ga je voelen , dat ze zo glad aanvoelen , als zouden ze juist gewaxed zijn...voor deel tegenover wax: laat geen sporen na en je moet er niet op frotten gelijk ne gek ... alles voor het gemak hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door madsekci Bekijk BerichtenNemo - ik vrees dat die schade niet weg te detailen is. Is het de velg zelf of is dat onderdeel dat tussen uw velg en rem zit? (maar dus vast aan de wagen) Lijkt wel dat door rondvliegend ijzer van uw remmen dat er daardoor de lak af is en zo is beginnen roesten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenhet deel zit denk ik aan de remschijf vast.als het zo niet te valt herstellen dan ga ik het misschien in zwart laten spuiten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy Bekijk Berichtenik heb hetzelfde probleem, nemo. Met de Touareg. Het deel tussen velg en remschijf is totaal verroest en ik maak me zorgen. Ook zo beetje bij de remklauwen.
wat de looks betreft, een likje verf doet wonderensaab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Kzou er dan Hammerite op spuiten, lijkt me ideaal voor zo'n toepassing----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Siliconenspray op velgen ?
Siliconen en remblokken gaan niet echt samen dacht ik...
Comment
-
Meguiars hot rims all wheel cleaner:
Eerst de velgen goed nat nat maken, dan overal wat wheel cleaner opspuiten en dan al het vuil e.d met een spons verwijderen. Gaat heel makkelijk
Als ik mijn velgen eraf haal om de wintervelgen te monteren dan kuis ik al de velgen nog eens heel grondig en doe ik ze langs de binnen en buitenkant met NXT gen. Tech Wax:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk BerichtenMeguiars hot rims all wheel cleaner:
Eerst de velgen goed nat nat maken, dan overal wat wheel cleaner opspuiten en dan al het vuil e.d met een spons verwijderen. Gaat heel makkelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNee, clayen helpt niet op die aanslag. Da's geen "erop liggend" vuilpartikel, maar een vrij dikke, licht gekleurde, vrij gladde laag die op/in de laklaag van de velgen vreet.
Je kan met geduldig spierkracht-oefenen en een microvezelwashand, en desnoods wat velgenreiniger, het meeste wel kwijtkrijgen, maar er zit nog altijd een gedeelte in de poriën van de lak. Dat krijg je énkel kwijt door te gaan simonizeren, maar ik raad dat bij velgen af.
Hierdoor gaan ze hun glans verliezen en er mat gaan uitzien.
Klei is net gemaakt om aan de lak gehechte contaminaties (zoals aangekoekt remstof) te gaan verwijderen zonder deze tegen de lak aan te gaan wrijven.
Het vuil gaat namelijk in de klei kruipen.
Trust me ik heb dit weekend nog aan velgen van een range rover bezig geweest. En zonder klei is het gewoon niet mogelijk ze op een goeie manier proper te krijgen.
De eigenaar had zelf aan de dealer reeds gevraagd of hij ze proper kon krijgen, en het was hem niet gelukt !
In het geval je velgen erg vuil zijn (jaren niet gewassen) moet je eerst met een sterke cleaner het oppervlakkig vuil te gaan verwijderen. Daarna met klei en geduld ze perfect maken
Comment
-
Zeg, Wax-it, 'k heb een vraagje.
Heb je eigenlijk al eens goed de uitleg bekeken die op de producten van Meguiars staat?
Daar vind je soms vreemde dingen, zoals bij de Gold Class Car Wash Champoo: afhankelijk van welke taal je leest op de gebruiksaanwijzing, moet je andere hoeveelheden toevoegen aan je water (soms zeer grote verschillen).
Waaraan ligt dit? Is dit puur amateurisme of worden wagens in sommige landen minder of meer vuil zodat minder of meer product nodig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenZeg, Wax-it, 'k heb een vraagje.
Heb je eigenlijk al eens goed de uitleg bekeken die op de producten van Meguiars staat?
Daar vind je soms vreemde dingen, zoals bij de Gold Class Car Wash Champoo: afhankelijk van welke taal je leest op de gebruiksaanwijzing, moet je andere hoeveelheden toevoegen aan je water (soms zeer grote verschillen).
Waaraan ligt dit? Is dit puur amateurisme of worden wagens in sommige landen minder of meer vuil zodat minder of meer product nodig is.
Ik verkoop zelf die shampoo's niet, maar het enige wat ik mij kan indenken is dat ze de omrekening van eenheden verkeerd hebben uitgevoerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat heb ik eerlijk gezegd nog niet opgemerkt !
Ik verkoop zelf die shampoo's niet, maar het enige wat ik mij kan indenken is dat ze de omrekening van eenheden verkeerd hebben uitgevoerd.
Comment
-
Tussen Nederland (40ml) en België (12ml) zou ik het nog begrijpen.
De Nederlander zal maar de helft van de dosering gebruiken, “werk even goed, toch?�
De Belg zal er nog een kluts bovenop kappen, “da zal nog beter marcheren!�.
Conclusie, beide gebruiken ongeveer 20ml.
Comment
Comment